Guetar n'esti blogue

jueves, 14 de abril de 2011

¿Por qué soi republicanu?

Fai güei 80 años que se proclamara la II República Española con grande allegría y escandalera pola xente de tol país. Foi un día que dio pasu a un períodu convulsu, manchau de sangre y barru, que dexó más d'un millón de muertos, munchos d'ellos entá enterraos nes cunetes. Munchos foron culpables, en menor o mayor magnitú, dende los anarquistes que naguaben por una revolución social más completa hasta la derecha, que nunca nun creyó na República, y que dende los sos escaños llucharon a degüellu pa dir minando los cimientos d'una obra ta fraxil.

Dellos años convulsos que finaron nun golpe d'estáu fracasáu y una guerra civil total que algamó una resonancia internacional como nenguna otra alcanzara enxamás. Unos años nos que, pese a quien yos pesare, algamáronse munchos derechos que güei nos paecen de lo más normal, pero que n'aquelles dómines yeren punteros a escala mundial: llibertá de prensa, de reunión, de relixión, divorciu, abortu, igualdá home-muyer, etc...quier dicir, fai 80 años tiníen lo que güei tenemos, lo que significa que llevamos perdíos 8 déquedes d'evolución nos derechos sociales.

Por eso soi republicanu. Porque creo nun sistema alternativu, creáu al rodiu los homes pol so valer, non pol so nacer, un sistema que nos faiga iguales dende'l nacimientu, y que nos permita dir algamando metes pol nuesu puxu y'al nuesu valer. Un sistema nel que les relixiones queden nel ambitu priváu de ca ún. Un sistema del pueblu pa'l pueblu.

Por tou esto, güei comu ayeri

¡¡¡Viva la República!!!












2 comentarios:

  1. Bonito e interesante blog.
    Pero siento decir que los politicos erepublicanos durante la republica no fueron muy democratas,sobre todo los del PSOE

    ResponderEliminar
  2. Desafortunadamente para este país los políticos no han tenido por norma situarse a la altura de las circunstancias. Hubo ciertamente políticos del PSOE que no estuvieron donde debían estar, pero los hubo que, pese a caer posteriormente en el olvido y la ignominia fueron quienes más lucharon por la República, caso del Dr Juan Negrín. Otros dirigentes como Largo Caballero o Prieto tuvieron un comportamiento más impropio. De todas formas la República está por encima del PSOE y del PCE, y de cualquier otro partido, pues es sobre todo una forma de gobierno igualitaria, abierta a la izquierda y la derecha, como se puede ver en países como Francia, Alemania o EE.UU.

    ResponderEliminar